Mindful in beweging

Wil je vooruitkomen en niet steeds in je hoofd blijven hangen of zorgen maken over later.

Met mindful wandelen ben je letterlijk en figuurlijk in beweging in het heden.  Wat kan je nu doen. Mindful wandelen is een krachtige methode om rust in je hoofd te creëren, doelen te stellen,  los te komen van verwachtingen of je uit een burnout te lopen.

Met mindful wandelen leer je weer om in het nu te zijn, in het nu zijn geeft je de beste inzichten over hoe je om kan gaan met de obstakels of vraagstukken in je leven en zorgt ervoor dat de levensenergie weer gaat stromen, en je weer de kracht krijgt om letterlijk en figuurlijk in beweging te komen.

Mijn missie is om mensen in hun kracht te zetten, terug bij hun gevoel en vol plezier op weg te laten gaan.

Tjitske
Tjitske

Dit zijn de redenen waarom je mindful in beweging wilt zijn.

De natuur is uiteraard een prachtige omgeving om je gedachten te ordenen, maar ook te ontspannen. We combineren al deze factoren met leuke oefeningen wat leidt tot meer inzicht in jouw gedachten en gedrag. Zo kom je effectief tot de kern van je probleem of vraagstuk, met een prachtige fun factor. 

 

Wandelend praten zorgt ervoor dat de twee hersenhelften met elkaar blijven communiceren en dat je dus wat overzichtelijker naar jezelf kunt kijken en luisteren. Daar komt bij dat lopen sowieso goed is voor het brein en je gezondheid. Voortbewegen per voet lijkt eenvoudig maar er komt een geraffineerd coördinatieproces bij kijken, hierdoor wordt je vitaliteit ook meteen vergroot.

Wandelen is goed tegen stress, je ervaart de wereld immers in al haar gedaanten met al je zintuigen (vormen, geluiden en het gevoel – en gebruik je je brein op allerlei manieren). Hierdoor bekijk je problemen vanuit een nieuw perspectief, word je creatiever in je oplossingen en lijken de problemen tot de mooie omgeving ineens niet meer zo groot zijn.  

Buiten in beweging zijn is een goede corona proof omgeving en natuurlijk houden we rekening met elkaar en de persoonlijke ruimte van een ieder. 

It always seems impossible until it's done!

Nelson Mandela

Samen

Het is gezellig! We zijn sociale wezens en houden ervan om samen te komen. Gelukkig mag dat weer en hoe fijn is het om dat buiten in beweging te doen.

Weerstand

Frisse lucht en bewegen versterkt je weerstand en maakt je minder vatbaar voor infecties Je maakt Vitamine D aan, wat je nodig hebt voor o.a. een goede werking van je immuunsysteem

Mindful

We doen Mindfulness oefeningen wat je helpt om uit je hoofd te stappen en aandacht te krijgen voor het hier-en-nu. Het vermindert je stress. Oók weer positief voor je weerstand.

Ademhaling

En we gaan bezig met een gezonde ademhaling... je raadt het al: ook goed voor je weerstand en om infecties te voorkomen

Het is een programma van 6 weken waarin 1 keer per week 1,5 uur. gewandeld wordt. Startpunt in overleg in de omgeving Haren/ Groningen.

Start woensdag 17 november: ochtend: 9.00 uur, avond 18.30 uur.  Start vrijdag 19 november 9.30 uur.

Kosten 95 euro per persoon.

 

Tjitskus

06-48425176

info@tjitskus.nl